Θεσσαλονίκη: Ξεκινούν σήμερα οι εκπτώσεις – Τι περιμένουν οι έμποροι
Πρεμιέρα κάνουν σήμερα οι χειμερινές εκπτώσεις, με τους εμπόρους της Θεσσαλονίκης να εμφανίζονται επιφυλακτικοί τόσο για τη σημερινή πρώτη ημέρα, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών, όσο και για τις επόμενες καθώς, όπως λένε, οι προσφορές του προηγούμενου διαστήματος, κάθε άλλο παρά επιτυχημένες φαίνεται να ήταν, παρά τα υψηλά τους ποσοστά.
Μάλιστα όπως λένε οι εκπτώσεις έρχονται, όπως κάθε χρόνο, μετά από την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, όποτε πραγματοποιήθηκαν οι όποιες αναγκαίες αγορές, εξυπηρετήθηκαν υπό τη μορφή δώρων οι όποιες υποχρεώσεις, με τη ρευστότητα των νοικοκυριών να είναι ούτως ή άλλως περιορισμένη.
Οι έμποροι δηλώνουν, πάντως, έτοιμοι για σημαντικές εκπτώσεις που σε κάποιες περιπτώσεις θα ξεπερνούν το 50%, ενώ στόχος τους είναι να ξεστοκάρουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος του εμπορεύματος. Παρά πάντως της διάθεσης για γενναίες εκπτώσεις, οι προσδοκίες για σημαντικές ενέσεις ρευστότητας στα ταμεία των επιχειρήσεων κάθε άλλο παρά ουσιαστικές είναι. Ο τζίρος των Χριστουγέννων, όπως λένε, ήταν χαμηλότερος σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα καθώς μπορεί οι Θεσσαλονικείς να προχώρησαν σε περισσότερες αγορές, ωστόσο ήταν μικρότερης αξίας, αφού έδωσαν έμφαση στην κάλυψη βασικών ειδών πρώτης ανάγκης.
Όπως λένε έμποροι στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, εδώ και χρόνια η αγορά κινείται με δυο ταχύτητες. Από τη μία η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, που αντιμετωπίζεισοβαρά προβλήματα και χάνει διαρκώς τζίρο και από την άλλη πλευρά οι πολυεθνικές επιχειρήσεις που καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο τζίρο στο λιανεμπόριο. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τους ίδιους, η ελλιπής χρηματοδότηση για τις μικρές επιχειρήσεις και τα συνεχώς αυξανόμενα κόστη λειτουργίας οδηγούν σε στρέβλωση της αγοράς.
Υπενθυμίζεται πως οι χειμερινές εκπτώσεις, θα διαρκέσουν έως την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου.
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Όλα όσα θα πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων με σκοπό την ασφαλέστερη και συνετή διενέργεια των αγορών αναφέρει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας. Συγκεκριμένα:
-Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
-Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των 30 ημερών, πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος 10 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
– Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
-Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».
– Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.
Πηγή:voria.gr